Veelgestelde vragen

Waar gaat je vraag over? Hier onder vind je alles over online bestellen, betalingen, leveringen en retourneren.

Om een bestelling te plaatsen heb je geen account nodig. Het is wel makkelijker wanneer je een bestelling wilt plaatsen om een DB Fashion Store account aan te maken. Jouw gegevens worden onthouden en bij je volgende bestelling meteen ingevuld. Je hebt hierdoor ook een handig overzicht van je bestelgeschiedenis. Ook kan je items opslaan in jouw verlanglijstje!

Om te zien welke maat het beste schikt, staat er bij elk item hoelang het model is, welke maat het model draagt en de afmetingen in de desbetreffende maat. Mocht je benieuwd zijn naar de afmetingen van een andere maat, kun je mailen naar info@dbfashion.nl. Dan meten we het voor je op!

Selecteer een kleur en/of maat en klik op ‘aan winkelwagen toevoegen’. Natuurlijk kun je lekker verder shoppen, je kunt altijd nog terug naar je winkelwagen door op het ‘shopping bag icoontje’ rechtsboven te klikken. Let op: als artikelen in je winkelwagentje liggen betekent dit niet dat ze gereserveerd zijn. Als je uitgeschopt bent, kan je je bestelling afronding. Klik op het ‘shopping bag icoontje’ rechtsboven om naar jouw DB Fashion Store items te gaan. In het volgende scherm kun je de aantallen eventueel nog aanpassen. Klik vervolgens op de knop ‘Afrekenen’. Nu beland je op de check-out-pagina. Hier kun je gemakkelijk op één pagina al je gegevens invullen.

Dit is een artikel wat al besteld kan worden op de webshop, maar een vertraagde levertijd heeft. Dit artikel staat dus op dat moment wel als ‘op voorraad' op de webshop, anders kan je het item niet bestellen.

Als je een bestelling hebt gedaan waarbij een pre order is besteld worden de andere items wel al eerder verstuurd.

De geschatte levertijd is 2/3 weken. We doen ons best om het pre-order item zo snel mogelijk bij jou te bezorgen.

Wat vervelend dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen! Helaas belanden mailtjes van orderbevestigingen nog weleens in je ongewenste mail/spambox. Wanneer de betaling is gelukt, kun je ervan uit gaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen en deze de dag nog is verzonden werkdag. Mocht dit niet het geval zijn, kun je natuurlijk altijd even contact opnemen via info@dbfashion.nl. Dan kijken we het even voor je na!

Wegens onze garantie om snel te leveren is het helaas niet meer mogelijk om achteraf nog adresgegevens aan te passen. Orders die bij ons binnenkomen worden binnen 30 tot 60 minuten al verwerkt, verpakt en verzonden. Je kunt met de track & trace code, welke jij per mail hebt ontvangen kijken wat de verwachte levertijd is en eventueel even contact opnemen met DPD. Wellicht dat zij nog iets voor jou kunnen doen!

Voor alle items geldt een garantietermijn van 48 uur. Mocht een item defect zijn, neem dan meteen contact met ons via info@dbfashion.nl. Vergeet in je mail niet je ordernummer te vermelden en een foto van de klacht mee te sturen. We doen ons best om binnen 24 uur maar uiterlijk binnen 72 uur een reactie terug te sturen met een gepaste oplossing. Verdere informatie is te vinden op de pagina Retouren & Garantie. Mocht er iets defect zijn en zijn de 48 uur al voorbij of weet je niet zeker of het onder de garantie valt, dan kan je ons altijd een mail sturen op info@dbfashion.nl.

Bij ontvangst van de bestelling dien je binnen 48 uur de items te controleren op een defect. Als er iets is wat niet klopt, stuur dan binnen 48 uur na ontvangst van het pakket een mail naar info@dbfashion.nl met daarin het ordernummer en foto's van het defect. Mocht er iets defect zijn en zijn de 48 uur al voorbij of weet je niet zeker of het onder de garantie valt, dan kan je ons een mail sturen op info@dbfashion.nl. Verdere informatie is te vinden op de pagina Retouren & Garantie.

Het is bij ons helaas niet mogelijk om items dat in jouw winkelwagen of verlanglijst staat te reserveren. Hoe graag wij al onze klanten zo goed mogelijk willen helpen en gelukkig willen maken, is dit een aanvraag waar wij niet aan kunnen voldoen. Wees er dus altijd zo snel mogelijk bij, zo loop je nooit jouw DB Fashion Store item mis!

Betalen is het minst leuke deel van online shoppen. Toch proberen wij bij DB Fashion Store ervoor te zorgen dat onze producten jouw geld waard zijn en je er veel plezier van zult hebben! Bij DB Fashion Store kun je 100% veilig afrekenen.

Wij maken het jou graag zo gemakkelijk mogelijk om een bestelling bij ons te voltooien. Je kunt bij DB Fashion Store met verschillende betaalmethodes betalen. Je hebt de keuze uit o.a.: iDeal, Mastercard, Visa, American Express en Bancontact.

Het kan natuurlijk gebeuren dat er iets misgaat met jouw betaling. Hoe weet je nu zeker of deze goed is doorgekomen, nadat je bijvoorbeeld een foutmelding hebt gekregen.. We raden je aan om te kijken naar je eigen bankafschrift om te zien of het bedrag is afgeschreven. Wanneer de betaling is gelukt, kun je er vanuit gaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen en je deze met een beetje geluk de volgende werkdag ontvangt m.u.v. zondag -en feestdagen. Mocht dit niet het geval zijn, of zou je het graag nog even nagekeken willen hebben, kun je contact opnemen met ons. Dat kan per mail naar info@dbfashion.nl. Er zal dan voor jou nagekeken worden of de betaling goed is doorgekomen in het systeem.

Super leuk dat je een bestelling hebt geplaatst! Je ontvangt dezelfde dag nog een orderbevestiging op het door jou doorgegeven mailadres. Helaas belanden deze mailtjes nog weleens in je ongewenste mail/spambox. We raden je aan om daar even te kijken. Wanneer de betaling is gelukt, kun je er vanuit gaan dat de bestelling ook goed is doorgekomen en je deze de volgende werkdag ontvangt m.u.v. zondag -en feestdagen. Mocht dit niet het geval zijn, of zou je het graag nog even nagekeken willen hebben, kun je contact opnemen met ons. Dat kan per mail naar info@dbfashion.nl. Er zal dan voor jou nagekeken worden of de betaling goed is doorgekomen in het systeem.

Wanneer je maandag t/m vrijdag voor 13:00 uur jouw bestelling plaatst, verzenden we het diezelfde dag nog. Met een beetje geluk heb je jouw pakketje dan de volgende dag binnen. Supersnel toch?! Indien je op een zaterdag of zondag hebt besteld, zal je iets meer geduld moeten hebben. Meestal kun je jouw bestelling dan op dinsdag in huis verwachten. Dit geldt helaas alleen voor bestellingen binnen Nederland en niet voor items van Tiger Lilly The Label (TL items zullen binnen 5 werkdagen binnen zijn, mist het geen pre-order is). Wanneer je vanuit het buitenland besteld, zijn de levertijden logischerwijs iets langer.

Bestellingen vanaf €75,00 of hoger worden gratis bezorgd in Nederland! Voor bestellingen met een lagere waarde worden bezorgkosten gerekend. De standaardverzendkosten zijn €3,50 voor bestelling in Nederland. Bestellingen buiten Nederland kosten €12,95. Wanneer je een item van Tiger Lilly The Label koopt, zijn de verzendkosten €7,20. Wil je iets bestellen van DB Fashion Store en Tiger Lilly, dan betaal je zowel de €3,50 als de €7,50 omdat het verzonden word van twee verschillende locaties.

Je kunt je bestelling volgen met de track en trace code die je in de mail ontvangt en in je account op de website.

Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om bij het bestellen aan te geven dat je je bestelling bezorgd wilt hebben bij een servicepoint.

Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan met het verwerken van jouw bestelling. Dat spijt ons. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan per mail naar info@dbfashion.nl. We nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoeken dan samen met jou naar de beste oplossing.

Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan met het verwerken van jouw bestelling. Dat spijt ons. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan per mail naar info@dbfashion.nl. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van de klacht. We nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoeken dan samen met jou naar de beste oplossing.

Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Wij weten dat je hier natuurlijk als klant hier niets aan kan doen. In dat geval vragen we je direct en binnen 48 uur contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan per mail naar info@dbfashion.nl. Ook is het handig om foto’s mee te sturen van de klacht. We nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoeken dan samen met jou naar de beste oplossing.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, ontvang je binnen 14 dagen de terugbetaling op jou rekening. Mocht je nog geen bericht van ons hebben ontvangen, dan vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan per mail naar info@dbfashion.nl.

Ja. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Is het item toch niet helemaal wat je ervan verwacht had.. Dat is erg jammer! Uiteraard kun je het, op eigen kosten, terugsturen naar ons binnen 14 dagen en verwerken wij jouw retour zo snel mogelijk. Retouren worden uiterlijk binnen 14 werkdagen na aankomst bij ons verwerkt. De bedenktijd van retourneren gaat in op de dag van ontvangt van het item. Meer informatie over ons retourbeleid vind je op de pagina ‘Retourneren & Garantie’.

Heb je toch liever een andere maat of kleur, dan kan dat natuurlijk! Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van jouw bestelling terugsturen mits het aan de retourvoorwaarden voldoet. Je kunt je retourzending aanmelden door middel van ons Modelformulier voor herroeping / retournering, die je op onze website vind via de pagina Retourneren vindt. Zodra je dit doorgegeven hebt, kan je een nieuw item bestellen. Het is helaas nog niet mogelijk om te ruilen. Je zal dus zelf het desbetreffende item zelf opnieuw in een andere kleur of maat moeten bestellen. Wanneer wij jouw retourzending ontvangen, maken we uiterlijk binnen 14 werkdagen na aankomst het bedrag van het item terug over naar jouw rekening.

Ons reguliere retourtermijn is 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Binnen dit termijn kun je jouw aankoop beoordelen en passen.

Wanneer sale items voldoen aan onze retourvoorwaarden, mag je deze retourneren. Sale items dienen binnen 14 dagen geretourneerd te worden. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en verwerkt hebben, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag via de door jou gebruikte betaalmethode.

Het is niet mogelijk om meerdere bestellingen samen te retourneren.

Je mag bij ons retourneren als je items aan de volgende eisen voldoen: Alle producten zijn in bezit van een aan de kleding vastgemaakte DB Fashion Store labels en/of kaartjes. Mocht het prijskaartje verwijderd zijn, is retourneren niet mogelijk; Alle producten zijn ongedragen en niet gewassen; Alle producten zijn niet beschadigd; Meer informatie vind je op onze website via de pagina ‘retourneren’.